Tuesday, April 2, 2013

Homework

Minggu nih pas naik cuti sekolah seminggu punya la banyak homework zikri kena buat. Malam nih je kena pulun 5 pages. Ada 2 buku. Aku tiap-tiap hari  sebelum g hantar dia ke transit aku akan cek siap-siap beg Smart Reader dia so aku akan alert yang dia ada homework untuk hari tuh dan aku tak akan balik keje lambat. Pastu sampai je rumah terus masak and bagi anak-anak makan sebelum pkol 7. Wah very tired woooo sampai rumah around 6.30 terus masak untuk budak 2 orang nih. Dah mandi terus suap makan dinner. Pas mahhrib jer terus buat keje sekolah. Tapi kelemahan anak- anak aku nih adalah PAPA diaorang. Bila dengar je kete Papa balik makkkaiii berterabur sume buku. Si papa plak bile suh ajar anak, tak sampai 10 min kuar bilik. GIVE UP!! Dia sangat la memanjakan anak terunanya. Nak buat apa sume pun boleh. HAIH.... Mummy gak yang letih. Ni dah pkol 10.30 tak siap lagi disebabkan banyak sangat iklannya. Laki aku agaknya ingat senang nak ajar anak dia belajar kot. Bila aku kuat je suara dia masuk bilik cakap jangan marah anak nanti tak pandai. Ha dah kena dia yang mengajar 10 minit dah blah. Mengangkang tengok tv berjam-jam boleh la.



No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...