Monday, September 9, 2013

Hari Sukan Smart Reader Putrajaya 2013

Semalam 8/9/2013 berlangsung la sudah hari sukan Smart Reader untuk tahun 2013. Bertempat di Padang Presint 9. Para teachers suruh datang pukul 7.30 pagi dah berkumpul kat padang, yang aku plak pkol 7.30 pagi baru nak kuar rumah. Aduhai menggelabah memang tak boleh nak cakap lah kennnnn... Pastu bile tengok jam dah pukul 8 tak sampai-sampai lagi dengan drebar bawak cuma 80/kmj makkk aiiiii aku kecut perut lah bile ingat mesti Zikri terlepas buat perbarisan. Yer arghhh kalu dia terlepas mesti dia sedih. Zikri sedih mummy pun sedih. Huhuhu sampai je kat padang aku tinggalkan si Papa nya menghandle si anak daranya. Aku uruskan Zikri dulu... Tapi sebenornya aku tak lambat pun... Sebabnye acara mula pkol 9 gak... nasib baik cuaca redup and berangin jew so duduk-duduk bawah pokok tuh sebab temanya adalah Picnic so bawak tikar siap-siap and teduh bawah pokok.

Ha nih teacher Zikri..Yang tudung hitam nih macam garang skit... Huhuhuhu

 Berbaris dengan kawan-kawan sementara nak dapat reben kat tangan and budak-budak lain siap.


Budak nih aku pakaikan seluar jeans dia nangis-nangis sebab nak pakai baju pusing-pusing.. Huh pusing kepala mak ko la dik! G bersukan pakai baju gaun. Ko ada????

 Sebab kat rumah tak sempat nak breakfast ada bli skit nugget maka mummy pun datang la kat tepi Zikri suapkan nugget. Bukan haper tetibe teringat eh Zikri tak makan kang lari dia pengsan plok.


 Waktu nih mummy macam kompius nape plak ko nih menggatal pegang tangan anak dara orang kuat-kuat. Aku tanya la kan pastu kena marah plak. Nih teacher la yang suruh! Nih kan kawan abang.... Owhh yerke??? Nanti dah beso jangan buat mcm nih okey!

 Ha budak nih kesian sebab menangis haihhhh macam la mama awok nak kemana. Aku rasa masa perbarisan dia pun tak join sebab nangis. Ada 2 orang yang nangis tak berenti masa sukan tuh. My boy of course la okey jew...

 Zikri with Blue Team
 Acara Zikri with papa.. Yang bestnye masa game nih ada 6 orang students with parents so ramai PAPA yang join makanya bertambah kuat lah team Zikri sebab orang laki kan ske mengelat. Hahaha ada ke patut si anak masa kat garisan penamat kena lari sendiri ke garisan permulaan, tapi si bapak nih siap dukung berlari bawak anak ke garisan permulaan.



Yeah menang!!!! dapat Emas lagik! Huhuhu tahniah bang..
Tak sia-sia mummy jerit-jerit kat tepi padang tuh. Hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...