Thursday, September 12, 2013

Geramnyer!!!!!HUH!!!!!

Aku kan memang bengang tahap cipan la hari nih. Dah la macam-macam hal jadi dari pagi tadi. Nih sampai je rumah dalam pkol 7.30 tengok-tengok ada si bahalol yang dah membakar tunggul pokok depan rumah nih. Pokok tuh sengget so dalam hari selasa macam tuh ada orang Majlis datang potong pas buat report. Aku memang dah plan hari sabtu macam tuh nak siram minyak tanah kat tunggul tuh supaya dia tak hidup balik. Yang aku nak naik angin sangat nih baju aku tuh dah la melambak-lambak kat ampaian. Pokok tuh memang btol-btol depan rumah aku. Asap pokok tuh memang direct hala ke baju-baju aku la. Memang la ko bodoh tahap maksimum penyibuk tak tentu hala! Sibuk membakar kat rumah orang sampai buta tak tengok baju-baju orang.

Aku kan memang dalam hidup nih PALING PALING PALING BENCI orang penyibuk! Tak bole nak ungkap la macam mana tahap benci tuh. Contoh erk ada orang dah baca blog aku nih pastu jaja macam-macam citer pasal aku. Contoh lagi bile aku pakai tudung fareeda siap cakap tak minat tudung tuh sebabnye ada brooch bagai. Tup tup bile aku tengok FB ada plak minah nih pakai tudung fareeda. Huhuhu mmg WTF la ko nih! Serius aku tak penah kisah kalau orang nak beli kete baru ke baju baru ke tudung mahal ke yang penting ko tak susahkan aku and tak usik aku. So then ko jangan jugak sibuk-sibuk hidup aku la.pfffttttt!!!!

Aku rasa dalam hidup nih akan jadi aman kalau kurang penyibuk and yessss orang melayu lah yang paling suka menyibuk hal orang lain. Sebab tuh aku kalau balik rumah aku terus je masuk rumah and kunci pintu. Aku tak sembang-sembang dengan jiran-jiran. Macam semalam aku balik kuarters jumpa jiran yang sebelum nih memang tak penah jumpa and aku jangka dia adalah housewife. Pompuan kalu tak kije memang dia ske menyibuk macam-macam hal sebab dia banyak masa terluang nak bersantai. Bole dia g kejo aku (masa nak kuar lif nak bukak pintu) nak tanya nape rumah aku gelap. And if aku ada angkat barang dah ke?? Aku cuma gelak jer sebab apakah motif ko bertanya aku soalan itu? Nak sibuk nak report kat BPH ke aku tak tido kat rumah tuh? Pastu sebab aku hanya gelakkan soalan dia terkeluar soalan cepu emas dia 'akak gred apa erk?? Pakai nama suami ke nama akak apply kuarters? Aku tanya balik napa tanya macam tuh? Sambil gelak-gelak macam kera kata 'yerlah boleh hantar anak bagai ke Smart Reader'. Masa tuh Zikri pakai baju sekolah lagi.... Aku???? OmG! !!! Sungguh kampung lah lu beb! Aku terus blah tanpa menjawab soalan penyibuk! Owh myyyyy goodness la kan aku tak duduk situ for full time kalau tak for sure she will be my best enemy!HUH!!!!!

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...