Thursday, April 17, 2014

Diet owh diet

Hari nih dah hari ke 12 berpantang. Rasa badan pun dah semakin segar dan bertambah sihat maka berani la aku memulakan proses diet secara perlahan. Kalau 11 hari yang lepas makan nasi 2 kali sehari mulai hari nih sehari sekali jer iaitu masa lunch.

Masa tiba kat labor room ritu berat aku dah 79kg. Masa tuh hari sabtu 5.4 sedangkan masa check up hari rabu 2.4 tuh 81kg. Masa tuh kan demam tuh yang turun kot. Aim nak 50kg kalau dapat la. Hikhokhikhok... So pagi aku makan roti 2 keping and air pape lah kopi ke horlick ke pastu lunch makan nasi dengan syarat tak boleh menambah! Petang plak kalau lapar minum lah air dengan makan biskut ke. Malam sebelum makan amik ESP Shaklee 1 sudu dulu pastu buat air tambah oat dan roti 2 keping.

Tak boleh tak makan langsung malam kang gelap mata eden nih. Hahahaha dah lah boboy aku nih kot main kuat menyusunya. Malam aduh mak aiiii berapa puluh kali lah aku bangun menyusukan dia. Siyes kalau tak bertabah lah memang aku dah nangis kuat-kuat sebab kali nih memang SANGAT-SANGAT MENCABAR!!! Sume benda dari mengandung sampai la nih sume buat sendiri rasa macam haih nyesal! !!!!!! Tapi dont get me wrong i love Zahin Anaqi so damn much ya... Maksud menyesal tuh ntah la.. Takpe tarik nafas dalam-dalam, hembus.... Pejam mata bertenang.. I know i can get through all this la Allah tak kan menguji hambanya kalau dia tak mampu. Hhhahahahaha.... Nih citer diet ke luah perasaan?????

Aku lupa plak nak beli mesin timbang tuh sebelum bersalin ritu kalau tak boleh timbang berat hari-hari. Kihkihkih....


No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...