Monday, May 26, 2014

Tawar Menawar

Lama tak update blog sebab sibuk...weeee!!! Sibuk tau sebab i kan ada baby sekarang nih. Lagipun laptop nih macam benggong jew so lagi menambah tahap kemalasan nak mengupdate. Kalau guna HP pun bole benornye kalo rajin tapi sebab malas semua benda tak jadi...

So disebabkan laptop nih dah macam haper kan, aku pun pegi lah hantar kedai komputer kat Bangi namanya Carikomputer.com! Vaaa kerlas dol nama kedai ko.. Hahahaha!! Telah dilayani oleh seorang mamat yang agak tua dan dia cakap total cost untuk reformat + antivirus + bateri haper ntah RM168. Aku cakap lah RM150 lah bang sebab banyak dah ni rosak.. Blah blah blah mamat nih pun kire atas kertas kecik pastu dia pun angguk boleh! Okey deal!

Malam sabtu tuh dapat sms kata laptop dah siap servis harga RM168. Aikkkk tadi tengah hari cakap RM150. So aku reply la cakap harga yang telah dipersetujui ialah RM150 dia x reply!! Takut la tuh!! GGrrrrrrr nih nak marah ni. Ahad aku pegi pas amik Zikri Taekwondo dia tak bukak lagik! Burrrr geram!!! So tadi aku pegi lah pas amik budak-budak nih kat school. Okey aku tengok kat kertas tuh dia memang tulis RM168 dan aku explain lah kat budak tuh yang mamat tua tu bagi aku harga RM150. Dia kata kat sini sume muda-muda tak da orang tua! Ko jangan nak melawak dik mulut dah lah busuk tahap cipan so memang x lawak hokey! Pastu aku pun dah loya nak cakap banyak dengan orang yang macam tak gosok gigi aku pegi kaunter terus bayar RM168. Okey fine! Semoga lebih maju jaya lah bisnes anda pasni!

Laki aku cakap aku tak pandai menawar. Kalau balik terengganu dia kalo hati ada baik kaki ada rajin dia ajak lah aku g jenjalan kat Bandar Kuala Terengganu tuh so setiap kali aku nak beli apa dia suh tunjuk je. Hahahah bukan dia nak bayarkan tau tapi dia nak tawarkan. Kihkihkih aku dilarang bercakap sebab aku kan orang luar so lagi la peniaga tuh nak cekik harga kat aku. Kalau beli pape la kat mana-mana dia lah tukang tawar. Aku?? Aku tengok jela.. Kang kalo aku menawar jadi lah macam citer diatas! Boleh gado plak kang dengan orang. Bahaha..

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...