Saturday, May 14, 2011

KECEWANYE LAHHHHH

semalam aku x keje tapi aku g tolong adik niaga kat Perangkaan C6.sebelum pegi mcm biasa aku akan tinggalkan zara kat taska dengan bekalan susu yang aku rasa cukup untuk sepanjang tempoh peninggalan aku lah..masa kat taska, dalam bilik zara ada 3 orang cikgu yang kesemuanya budak2 lepasan SPM. Aku tinggalkan pesan 'Cikgu, susu Zara ada 3 botol dalam beg susu.Beg tu akak letak kat atas almari yer..'Mereka sume senyum dan ada yang mengangguk.So aku consider mereka paham la..Kalo x paham, aku boleh cakap dalam English plak.
Bile balik dalam pukul 3,zara tengah tido,Si Rose cikgu kesayangan zara,bersuara' kak,susu zara sumenye habis' so aku jawab 'OK' aku pun angkat zara n balik.Pagi ni bila aku bukak beg susu tuh, ada 3 botol susu yang kesemuanya 9oz, langsung x terusik dengan botol susu dia yang memang x guna.MAKKAIII CIBAI betul!ko tau x lahanat aku nak pam susu tuh bukan main payah lagi!korang bagi zara minum susu sape??susu lembu ke susu mak orang len??YAALLAH..sumpah aku memang benggang tahap cipan..Aku membayangkan apalah dah jadi dengan darah daging zara..minum hak orang lain!
yang aku kesalkan sebelum ni aku penah tengokk orang len guna botol yang aku guna wat simpan susu zara nih.orang tuh pun dengan selambanya meletakkan susu dia dalam botol aku depan biji mata aku.walhal kat botol tuh dah terang2 tulis nama NURZARA AQILA.au xtau plak kalo ada budak yang nama sama dengan anak aku..so aku consider cikgu salah letak botol zara kat beg anak dia.tapikan sebagai mak, nape ko x pulangkan balik botol tuh???ke ko x ingat nama anak ko??ke ko ingat cikgu bagi ko botol free as a goodie bag??jahanam betul lah!
budak ini yang paling aku kesiankan..menjadi mangsa keadaan..susu sapelah yang ko minum nak...mummy bagi adik susu mummy untuk adik jadi yang terbaik..tapi kalo keadaan dah jadi mcm ni mungkin mummy terpaksa buat pilihan lain..agaknye susu ibu ni menyusahkan cikgu2 kat taska agaknye...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...