Thursday, July 26, 2012

Manusia tidak pernah puas.....

Pagi tadi sebelum pegi kerja aku berdiri depan pintu...
Sambil-sambil mendengar bunyi burung-burung menyanyi-nyanyi..
Gembiranya burung-burung itu..
Aku kadang-kadang terfikir lebih elok tidak berwang 
daripada poket penuh tapi hati tiada gembira.
Lebih baik tidak berpangkat daripada berpangkat menjadi berlagak.
Baru-baru nih pergi ke klinik terjumpa sepasang suami isteri yang kurang
upaya, kelihatan mereka sangat gembira.Bercakap dengan muka yang penuh 
kasih dan sayang..Sungguh aku terdetik rasa cemburu di dalam hati...
Bila difikirkan banyak perkara yang aku melebihi orang lain tapi bila
diselami sedalam-dalamnya banyak hal aku kekurangan dari orang lain..
Arghhh bosan dengan sikap yang tidak pernah puas ini!
SYuuhhhhhh Pergi lah kau jauh-jauh supaya aku boleh menjadi lebih baik....

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...