Wednesday, October 16, 2013

Buku merah untuk antenatal check up

Line clear hari nih kat opis. Semua bos baik yang beso hingga yang kecik semua tak da, so aku amik kesempatan lah nak g buat buku merah. Mula-mula plan memang tak nak buat buku tuh sebab aku plan nak bersalin kat Azzahrah jer so tak perlu nak beratur panjang-panjang kat klinik kesihatan dan menjimatkan masa. Tapi setelah dinasihatkan oleh a few doctors yang aku dah jumpa disebabkan masalah bleeding tuh terpaksa rela lah tadi aku pegi jugak klinik kesihatan Presint 3 nih. Betul gak kalau tak bukak buku merah tuh kang jadi pape kat aku nih masa nak bersalin nanti mana nak cekau duit ribu riban. Takat kena c-sec tuh adalah ongkos nak bayo tapi selebihnya tuh sapa mau tanggung???? Huhuhu dah la aku nih tak da sapa aku nak bergantung harap kat sini. So sad... Mihmihmih.. Sendiri cari penyakit!

Pastu masa kat kilinik tuh nurse tengok alamat rumah adalah di Bandar Baru Bangi. Ngeh ngeh ngeh mula lah timbul perbalahan di mana staff nurse tuh tak membenarkan aku membuka buku merah itu di klinik tersebut. Alasannya aku kena buka buku tuh kat Bangi then tumpang check up kat klinik putrajaya. Apakah ko rasa aku ada banyak masa nak pegi redah klinik kat bangi yang maha ramai tuh??? Takpe disebab kan aku ada kuarters so aku boleh guna alamat kuarters aku tuh untuk buat buku tuh tapi kena kat klinik Presint 9 plak la. So nurse tuh bebel lah sebab baby dah besar tapi buku pun tak buat lagi. Haiiii la makcik aku datang nak check up bukan nak dengar ko bebel macam mak nenek. Aku pun blah la malas nak pening kan kepala otak.

Masa lalu kat klinik pesakit luar tuh tak ramai orang aku pun teringat nak g check baby aku nih sebab dari pagi aku kuar darah macam kala hitam-hitam and sakit mencucuk-cucuk macam period. Baby macam ada rasa gerak tapi just nak confirm jer la kan kot-kot jadi pape ke kan... Jumpa doktor Zahrina. Dia memang friendly and bile story skit pasal history preggy kali nih dia pun terus scan and terus lah bagi aku hadiah nih

v



v




v




v



v




v


v



v

 
Ha.... padan lah dengan muka aku nih... tak pasal-pasal kena lagi refer g hospital. tapi doktor zahrina tuh memang boleh baca lah hati aku kan siap dia cakap, ' puan jangan tak pegi pulak' huhuhuhu dia suh aku pegi hari nih jugak tapi masa tuh dah pukul 3.15 kalau aku pegi hari nih anak dara aku tuh sapa plak yang nak amik kan... so plan esok jer... Itu pun kalau esok aku nak pegi lah... ngeh ngeh ngeh...

Masa OTW nak ke parking kete tuh sembang dengan Zikri

Z: Mummy abang nampak baby mummy dalam perut! (sambil jerit sore adalah sangat excited)
M: Owh ye ke?? Abang kena sayang baby nih tau. Sekarang abang dah besar kena jaga mummy and adik zara and baby nih.
Z : (sambil pegang perut aku) Abang sayang baby ni. abang nak baby boy!
M : (Hahahaha macam la mummy tak tau ko nak bersilat dengan baby ni kan)
Z: mummy abang janji abang jaga mummy baik-baik sebab abang sayang baby nih. 

Adeh pitam........ Zikri nih kan dia memang sangat la concern. kalau tengok tv citer pompuan nangis ke haper kan dia akan cakap pompuan tuh sama macam aku selalu sedih sebab tuh nangis. Pape jer lah bang janji abang jadi anak yang baik and tak stresskan mummy sudah ler..

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...