Monday, June 23, 2014

Laki & handphone

Sejak-sejak teknologi makin canggih ni makin kurang plak komunikasi secara fizikal nih. Itu aku rase lah. Macam kadang g makan kat kedai aku perati anak-anak sibuk dengan tab and hp masing -masing mak bapak je yg sibuk sembang. Bukan pe nak mengadu nih rasa macam nyesal plak kenalkan aplikasi whatsapp tuh kat lakiku. Last year kot dia baru 'diexposekan' dengan application nih last-last skrg nih sume group dia join. Group adik beradik la, group member opis la, group member sekolah la. Haih boring btol! Kalau xda wassap nih macam kuno plak kesian plak dia jadi bahan kutukan nanti. Dah ada rasa macam menyemakkan plak.

Mana lah mek tak boring.... Balik rumah dah lah malam dalam pkol 8++ pastu aku bagi makan ape sume dalam pkol 9 ++ tuh aku dah nak tido. Ada baby nih letih mak aiii pkol 8 dah ngantok. Masa dia makan tuh la pun nak sembang-sembang. Ni aku dah la seharian tak jumpa malam bile ajak sembang dia bole dok la godeh hp tak habis-habis pastu gelak pastu buat-buat macam interested dengan sembangan aku tadi. Mau tak berapi!!!! Ha bile dah geram tuh aku nyahkan je tinggal masuk bilik baring lagi bagus.

Rasenye macam teknologi canggih macam nih mendekatkan yang jauh tapi menjauhkan yang dekat. Ke aku je yang rase macam tu orang len tak erk? Dalam wassap aku nih ada 1 je group that is group peniaga EKF tuh pun aku mute kan and tak aktifkan notification dia. Bile aku free je aku bukak and baca. Kadang bukan bincang pasal EKF tapi sembang hal anak la haper tuh yg maleh aku nak join. Aku kan sombong! Hahaha.. Pape jela labu janji aku tak kaco hidup ko udah lerrrr. Aku ske bunyi hp ni kalau orang nak order barang @ sembang dgn kwn-kwn ataupun family aku je. Lain-lain group merepek nih jangan lah nak invite memang aku tak mooo.

Sekian luahan mek yang boring. :-)

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...