Thursday, September 11, 2014

Kegilaan terbaru

Semalam aku terpikir nak tukar URL blog. Tak tahu nape tapi rase memang nak tukar, so petang semalam tukar jelah dari mylifefara.blogsport ke belogmummyfara.blogspot. Sebenarnya bukan mudah kalau tukar url blog nih sebabnye yang paling penting ko akan kehilangan followers. Hurm tapi takpela aku menulis bukan nak kumpul followers. Aku ske nak tulis apa yang aku rasa and aku buat so bile masa free boleh kelek-kelek balik kenangan silam. Huwa... Dah makin tua benornye tu sebab banyak benda nak kena buat dan fikirkan. 

Nak share sejak ada Muhammad Zahin Anaqi ni, Masyaallah tak tahu la nape timbul kegilaan baru iaitu mengumpul barang baby yang baru. Bukan takat baju je aku dok beli dan beli. Pantang nampak murah terus beli. Tak kire online ke offline asal berkenan aku beli jer. Padahal baju Zikri dan Zara tuh melambak-lambak dalam lemari. Mungkin ni la yang orang dok cakap penangan ada baby buat para mummy lupa diri. Aku rasa ayat tuh memang betul sebab memang kena sangat la dengan aku ni ha.

Mula-mula masa Zahin 2 bulan, rasa macam susahnye nak jalan sebab stroller lama Zikri tuh dah tak berapa elok tayarnye, so nak tolak pun berat je. Ala macam trolly yang berat kat Alamanda tuh lah jadinye sebab tayar dia dah tak betul, so aku pegi google tengok brand yang okey skit and murah. Ada jumpa kat lilwhiz.com brand Halfold tapi tak sure okey ke tak sebab review macam tak banyak so bertukar ke brand Sweet Cherry.Design cantik harga boleh tahan. Pegi survey kat Jusco Equine harga lagi mahal sampai RM700++ padahal kat Lazada baru RM500 + free delivery. So beli kat Lazada je jimat RM200. Owh zaman sekarang aku rasa beli barang online lagi murah dan mudah. Sebab kalau nak pegi Shopping mall kena bawak anak-anak pastu kalau lama sikit kelek barang muka laki aku dah bertukar jadi Hulk! Hahahaha so baikla aku kelek-kelek depan pc jer.

 

Ha masa ni baru je sampai stroller ni terus ajak adik aku g Alamanda sebab nak test jenjalan dengan stroller baru. Sungguh buruk perangai betol! Stroller nih okey dan cantik, cuma besar dan berat. Kalau pakai myvi atau kelisa, sure penuh bonet korang sebab dia makan space. Just my seposen opinion.

Bile dah masuk 5 bulan ni Zahin dah mula pandai pantang Mummy hilang je dia pun terus melalak macam kena cekik. Hahaha padahal mak ko ni berak je dik tuh pun melalak macam haper. Pastu jalan-jalan cuci mata dalam IG nampak ehhhhhh cantiknye rocker Fisher Prices nih. Dulu-dulu takde plak nak beli (mungkin sebab dulu tak berapa ada duit) so ???????


 
Beli jelah daripada aku siang malam dok mimpi benda alah nih baik aku beli jer. Pada yang nak beli Rocker Fisher Price ni elok beli masa dalam baby la macam umur sebulan dua macam tuh so korang boleh avoid beli buaian. Tapi aku anak 3 orang pun belum penah ajar berbuai, Alhamdulillah. And beli yang kala biru sebab bile mainan yang disangkut tuh ditarik, dia akan kuarkan bunyi. Compare dengan yang kala hijau, dia tak ada bunyi. Tapi kala hijau memang lagi cantik dari yang biru.


Ni gambar 2 hari lepas kot. Aku geram tengok Zahin dok ralit mainan tuh ditarik-tarik kuar bunyi, so aku pun jahat saje cakap ' hhhhhaaaaaiiiiiiiiiipppppppp' lelama. Hahahaha terus dia jadi macam nih! Kuat giler kot Zahin nangis. Aku pun terkejut tengok dia nangis macam tuh. Alololo sorry sayang mummy. Mummy janji tak buat lagi. Muah-muah!

Bulan depan kan Zahin dah 6 bulan nak start solid food, pastu asal jalan-jalan online mesti la aku jumpa Baby Bullet. Asal bukak IG pun ada. Bukak kedai baby punye website pun ada. Bukak blog orang pun ada. Haih korang ni jahat la buat aku mimpi siang malam baby bullet nih!!! GGGrrrrrrrrrrr  SOOOOOOO aku beli lah jugak! Hahahahaha.. Siyes harga dia range RM 115-180 tapi aku dapat harga RM79 kat Groupon. Baik sape-sape yang berhajat nak beli Baby Bullet nih pegi beli sekarang kat Groupon.Paling murah harga aku dapat dan siap ada beg dan ada warranty. Yup warranty paling penting sebab certain website macam Lelong.com murah gak dia offer tapi takde warranty. Safe ke tak beli kat Groupon??? Safe ler.. Aku dah macam-macam lah beli kat Groupon la Mydeal la Streetdeal la sume barang okey dan elok especially handbag! Macam kat Groupon, dia cakap 10 hari bekerja akan sampai Baby bullet aku nih. Aku order 5.9.2014 dapat barang 10.9.14. Okey lah kan????


Moga-moga mummy rajin untuk memasakkan Zahin makanan yang berkhasiat. Moga-moga Zahin membesar menjadi anak yang sihat dan soleh. Amin......
Okey sekian bebelan Mak Jemah sebab Mak Jemah nak buat kerje sekarang.
 




 

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...