Monday, June 20, 2011

hari itu telah berlalu...

salam petang...

aku nak bercerite pasal interview yang hampeh hari jumaat ritu..aku rase hari jumaat tuh memang agak suwei lah banyak tol bendanye..

mle2 psl interview..interviewer yang pertama tuh ok jer..tanya aku soalan:
1) details in english
2) baru 3 tahun dah nak mintak jawatan PPT??layak ker??walaweiii ko tau x PTPTN aku 64k???kalo sampai pencen aku jadi kerani jer mmg jwbnye x habis lah aku byr PTPTN tuh..OF COURSE aku jwab layak n blahblah lagilah jwpnnye..
3) apa sikap PPT yg ada pada aku???hmmm..soalan apa lah ko tanya nih pompuan gemuk!

pas habis pompuan tuh giliran laki nama ZAHRUL.so watch out sape2 dapat jantan nama ZAHRUL!aku sedang mengutuknya di blog aku  nih..dia tanya..
1)sebagai penjawat awam di kem kewangan, berikan 2jenis belanjawan????ha???aku xtau...
2)ada berapa agensi dibawah kem kewangan??? pun xtau!
3)LHDN di bwh kem kewangan ke??? haah..pastu dia pun mle la provok aku..yeke??yelah aku jawab!
4)apa beza badan berkanun dgn kem?aku jwblah blahblah2...dia tnaya betolke??ke main tembak jer???aikk ko nih nak cari pasal dengan aku yer!!!!
5) dasar2 kerajaan..aku x tau...wa....

pastu dia pun sekolah kan aku dengan mengatakan aku ni pelaksa so aku mesti tau..kalo org tanya xlah malu..pastu dia pot pet pot pet...ceh!blah lah ko...!kalo aku nampak ko htr permohonan nak apply rumah,aku pijak2 buang dalm tong sampah!

pastu kan aku pun turun ke bawah dengan hati yang lara dan perut yg lapo..aku g tukar baju n makan dengan sepuas2 nya sebab hati bengkak!pastu aku g kedai tggu2 xda org dtg.total sales hari tuh rm43 jew!xpenah dapat skit mcm tuh kat perangkaan..tapi x pe lah pastu adik ckp td dia tergesel kete aku dengan kete org!makkk aiiii kot main beso lagi ko geselkan kete aku nih!!!aduhai mulut terketar2 menyusun ayat dengan Pak Jamri..aku takut dia marah adik so aku kata aku yang buat..hmmm..puas telinga kna bebel.

pastu lagi balik niaga singgah alamanda nak merawat hati yg luka..terluka lagi sebab tetiba hilang kunci kete plak!aduhai...nape lah mcm binawe jer hari tuh...pastu lagi zikri g skolah x bawak botol melalak meraung x minum susu!aduhai....nape lah yer???sebab tuh lah ada pepatah mengatakan sudah jatuh ditimpa tangga...

 zara pun happy jalan2 kat alamanda
 
 ko geselkan kete aku pastu ko ketawa yer????
 
 wowowowo sedapnye ice cream...
 
 muka tetap senyum walaupun dalam hati ada taman
 
dah habis....

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...