Saturday, March 2, 2013

ORANG LAKI KALAU MENGEMAS?????

Nak tanya la erk laki korang mengemas tak? Macam laki mak nih asal hari sabtu ahad mak nak tidur lama-lama dia lah yang paling sibuk bangun awal pastu bising-bising kat dapur. Aku sakit la hati aku tanya apahal bising-bising nih macam dia sorang je ada mulut. Nak masak, masak je la guna tangan bukan mulut. Pastu.... Dia jawab 'lenkali masak garam letak sini,tupperware siap-siap tutup simpan dlm kabinet blah blah blah..... Aku blah masuk toilet. Aduhai kalu dia yang masak pening kepala otak aku dgr dia bebel. Pastu nak menambah sakit hati aku, semalam aku bli periuk multicooker Amway, dia dah angkatkan ke dapur pastu dah siap-siap buang kotak bagai. Wouiiiii aku tak suh pun ko buang kotak tuh sebab aku tak ready lagi nak guna!!!! Masa bila la dia dok mengemas barang tuh pun aku tak tau. Tau-tau periuk tuh dah kat atas kabinet. Aihhhh stress!!! Pastu aku baru plan nak bli cangkul hari nih nak tanam pandan kat belakang rumah. Sekali aku cari anak pandan yang aku dapat tuh dah tak ada. Aku tanya manalah plastik putih yang ada pokok pandan tuh? Jawabnya 'abang dah tolong buangkan sebab tak suke la plastik-plastik macam tuh. Nampak macam rimas'. Hmmmm perang nak bermula lah nih!

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...