Wednesday, June 5, 2013

Bisnes Online

Sejak bila aku niaga online?
Rasanya tahun lepas, 2012 dalam bulan Jun.
Barang pertama yang dijual adalah EPHYRA
Pastu tambah Myracles Beauuty.
Pastu Felinna Beauty
Banyak-banyak barang yang aku jual nih Felinna Beauty jer yang banyak
masalah. Stok kejap ada kejap tak de.. Kadang naik menyampah nak order.
So stop jual barang Felinna. Jual barang lain yang lebih untung and mudah nak deal.

Pastu baru-baru nih ada delivery EPHYRA kat sorang kakak nih.
Dia penah beli dengan aku lah sebelum nih.
Pastu dia cakap ' Bagus lah Fara nih niaga macam-macam'.
Hahahaaha aku gelak jer... Kak, saya nih niaga sebab nak tambah pendapatan.
Anything happen, ada lah back up..
Walaupun niaga tak lah masyuk sangat sampai untung beratus-ratus sehari,
tapi alhamdulillah tiap hari ada jer permintaan terutama untuk EPHYRA.
Seriously produk nih Best!
Banyak produk aku dah guna last-last aku patah balik kat EPHYRA.

Pastu kan sepanjang aku meniaga nih, ada beberapa kerenah orang yang macam hampeh.
Kalau kena yang ok, diaorang kol @ sms @ whatsapp pastu terus bayar
Tapi kadang jumpa yang jenis banyak tanya pastu alih-alih dia cuma nak bertanya jer.
Sebabnya tak de duit! Benda nih memang lah mahal. Tapi try kira RM 197/30 = RM 6.5 jer sehari.
Barang pun ok of course lah ko kena labur skit duit.
Pastu penah jugak jumpa customer yang nak amik hutang dulu.(agak-agaklah beb! aku x provide free trial)
Lagi pun EPHYRA nih bukan kalau ko tak amik sehari ko mati kan??
Kalau kite nih dok serumah ke seopis ke boleh lah tahan nak hutang-hutang.
Nih kenal pun tak lagik mau hutang! Ayoyo!
Manusia nih betul memang macam-macam hal...
Hahaha..okey lah bubye nak balik dulu! Da!

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...