Sunday, April 15, 2012

Dugaan itu menyusahkan?

Serius x tajuk mak malam nih???Hahaha..malam2 mengepos entry baru?manyak rajin wooo...Xla benornye aku pas balik kedai..hari nih ada pekerja baru nak start keje, so pas amik alza kat bengkel, terus langsung g dinner and trs bukak kedai.So far budaknye mcm ok la tapi masih kekok. Yelah baru lagi kan..xpe dik..asal ko rajin ko akan direward! akak x zalim dik..hahaha...

Secara kesimpulannya minggu ni aku keje dengan penuh ketensian and banyak betol dugaan datang bertimpa-timpa..Contohnye rase sakit hati dengan si suami yg over excited dengan new position dia, then kat opis plak kena marah, pastu ada plak si jahat yang buat aduan  and ditimpa plak kemalangan..Btol..aku sekarang dah x kisah dah orang nak buat aduan sampai ke menteri pun ko punye pasal ler si mulut jahat..aku ni manusia biasa yang mana bile aku dah hilang sabar and bosan aku pun akan memberontak!Memang la aku BUKAN jenis manusia yang kalo dah menyampah boleh cover2..Mungkin sebab tuh la orang x suke aku..

Menurut superior aku, next week aku akan dipanggil lagi pasal isu telefon tuh..Okey..Isnin aku akan memulakan operasi mohon BERTUKAR kementerian, aku dah bosan and jelak tengok mereka2 yang berlagak bagus nih..Kite dengar dulu apa lagi si mereka2 yang 'Pandai' ni nak mencemuh aku ..then mungkin aku akan start amik unpaid leave @ resign @ pape yang seangkatan dengannya..

Mule-mule aku rase down sangat2..aku rase mase aku sedih aku xda sape2 pun...aku nangis sepuas2 hati kat atas kerusi (masa kat rumah la, kat opis aku sure x tunjuk la) pastu bile tgk anak2..aku pun terpikir..apehal la nak nangis2kan..walhal ramai lg yg lebih susah..padahalnye masalah aku ni banyak lagi solutionnya..so aku anggap dugaan yang mendatang ni adalah ujian dari Allah pada aku supaya aku lebih kuat and berfikir dengan sewarasnya..mungkin ada hikmah disebaliknya ..cuma aku nih je la kuat @ x nak harungi masalah nih...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...