Saturday, April 14, 2012

Dugaan Mendatang Lagi

Semalam balik keje sedang menyanyi-nyanyi Happy Birthday To Zikri sekali tibe-tibe disondol dari belakang.
Lokasinye di bulatan depan KPKT presint 4, Putrajaya...
Akibatnya..Zikri n Zara tercampak jatuh ke dashboard tapi nasib x cedera la...
Ralatnya..aku dalam keadaan gabra yang teramat-amat call si suami haram xdapat..
Hati memang benggang tahap cipan maka aku turun kete dan .....

aku: apehal ko langgar kete aku????
pompuan itu: saya x budget akak nak berenti.
aku: ko x nmpak ke kete BMW tuh? kuar simpang kenala berenti.
 
segera aku arahkan dia ketepi jalan sebab kami dah jadi bahan tontonan umum.
 
 inilah dia kete dan tuan empunya kereta yang akhirnya mengaku tertekan minyak bkn brek


 kerosakan kereta yang dialaminya


 kereta aku plak





masuk ni dah 3kali kereta ni mengalami kemalangan.Makanya tadi si suami telah sebulat suara nak menj**l kerete ni and amik MPV lain. Total cost accident kali nih adalah rm750 sebab reverse sensor rosak xberfungsi. Si pelanggar nak claim insurans sebab kereta dia cost hampir 2000 tapi laki mak x nak okay!!! siap si pelanggar itu kata saya x mampu bang..xda duit! ni pun saya nak pajak gelang saya ni sebab abg x nak claim insurans.(prosedur insurans adalah dua2 kereta kena claim so bila kami x nak claim dia pun x bleh claim la) kesian mmg lah kesian tapi nak buat macam mana kan...so dia hanya bayar rm450 sahaja..selebihnya si suamiku yang tanggung...




No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...