Saturday, April 7, 2012

Pil Yasmin Vs Injection Depo

Sekarang ni aku dah stop amik injection Depo.Bukan sebab nak bagi Zara adik la tapi x tahan tgkkan badan mak yang amboiiiii melambung2 naiknye..dulu 2 tahun lepas pas bersalin Zara berat aku cume 54kg je..Ok la tuh x gemuk sgt, perut pun x buncit sgt..sekali pas 2 tahun amik depo..berat skrg dah 69kg..gile naik!perut la mmg x boleh blah..sampai ramaila yang dok bertanye aku nih ngandung lagi..??aku dah malas nak jawab aku kata iye jela..hahahaha...

So, buat masa nih amik Pil Perancang Yasmin.Harga agak mahal lah jugak..kalo depo tuh 3 bulan sekali RM50 (paling mahal,paling murah pernah jumpe RM25, tapi free kalo kat gomen) Pil Yasmin plak RM50 sebulan..kesannye hari nih pas 26 hari makan ubat ni, mak period dengan normal and flownye mcm biasa, jerawat semakin kurang dan selera makan boleh di kontrol...yang x tahan mase amik depo dulu, period dah lah 2 bulan sekali pastu sebulan xberenti2..marahlah laki aku weiii..hahahaha...

Aku plan nak amik Yasmin nih utk setahun mcm tuh la pastu nak guna IUCD balik. Bukan x nak anak tapi sekarang ni dah sepasang, si suami sibuk dengan kerjaya yang sedang meningkat and aku plak tgh study balik so kalau la aku mengandung lagi mmg la sume benda aku tanggung sendiri..bukan dari segi duit la tapi dari segi tenaga...huwa!!!!rindu bau baby tapi harus bersabar utk tempoh 3-4 tahun lagi..

2 comments:

  1. Leez baru 2 x Inject.. Badan naik sampai 8kg.. Perut pon jadi buncit.. Nafsu mkn mmg membuak2 hadoiiii .. Tu yg skrg ni tgh usha nk mkn pil.. Risau dh la bdan payah nk turun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol...Fara inject 2 tahun haa...bayangkan la dari 50kg skrg dah dekat 70kg..perg!stop je injection baru turun skit.

      Delete

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...