Friday, April 6, 2012

Sila Beradap!

Mualnye perut mak ni nak perabih giliran kat kaunter nih..minggu depan kena sambung 2 hari lagi...aduhai...Mak dah nekad x nak dah MC and Cuti2 lagi..hahahaha..poyo x??hehehe...nak story lah kan, sepanjang aku dok bertugas kat kaunter nih kan mcm -mcm gelagat orang aku jumpa..and kalo aku cakap diaorang agak biadap pun x salah.

contoh 1
datang2 je dengan muka x bersalah, 'saya nak amik surat kelulusan', sambil tanganye menyauk bakul surat kelulusan.makanye kena lah sound dgn mak! 'En ni sape?wakil je kan?xperlu lah sampai nak amik sendiri dari bakul yer...(dengan muka ganas!) ko tau dia jawab ape...'eh saya selalu mcm ni amik sendiri'..banyak cantik muke ko!

contoh 2
'saya nak jumpe org ni'..bagi nama..bile aku nak taip no rujukan @ ic boleh x dia dengan ringan tangan alihkan skrin monitor aku tuh dengan harapan dia boleh join sekali tgk..eh ape ke biadap sgt ko ni!kalo x pun sekor lagi nih dia juntai2 kan kepala dia sampai masuk kaunter nak berlaga dengan kepala mak!benggong!

aku rase benornye bosan dengan keje gomen ..walhalnye yang buat loan tuh pun orang gomen tapi mcm xtau plak etika kerja..kalo buat dengan bank reti plak paham bahasa x da plak nak mengomen itu ini..pastu kan skrg nih trend kalo x puas hati je terus lah beremail bagai mcm taik!dengan harapan orang yang dikomennye tuh boleh lah dikenakan tindakan dengan alasan untuk mempertingkatkan prestasi kerja sektor awam...hahahahaha...gelak guling2..

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...