Sunday, March 30, 2014

Benda yang paling menyakitkan ketika mengandung

Ibu-ibu yang preggy ada tak kena sakit perut yang macam panas and pedih tuh?? Aku memang dari dulu ada gastrik so bile mengandung bertambah-tambah la penderitaan gastrik tuh. Minum susu full cream sekotak yang beso tuh 1 hari pun nan hado la nak baik.

Semalam citernye petang macam dah sakit perut. Wassep lakiku suh beli susu segar cakap la sakit perut. Dia reply 'sakit perut nak beranak ke?'. Asal mak jah nih cakap sakit perut je dia tanye nak beranak ke??? Tensi mak tau!!! Tapi balik tu dia bawak la jugak susu full cream tuh. Malam aku g COD ephyra area bangi pastu dah pesan siap-siap nanti nak singgah sec 3 sebab nak g Guardian beli ubat gastrik sebab tadi pagi g check up baby lupa plak nak amik sekali ubat pastu alih-alih budak Zikri nih buat perangai plak. Grrrrrr itu adalah mendatangkan kemarahan mummy!!!! Itula natijahnye kalau siang hari sepatutnye ko tido tapi g bantai tengok kartun. So malam hari dia jadi orang len la!!!! Dah sampai kedai makan dia tak moooo turun kete siap nangis jerit-jerit so laki i is tensi so start kete terus balik rumah. Arghhhh aku dah la lapo pastu sakit perut pastu kat rumah stok makan memang dah takde sebab minggu nih kan kami dok berjalan je sepanjang minggu. Maka mummy pun tido la dalam kelaparan..... Sob sob sob...

Sejam je pun aku tido pastu mule la sakit perut cery bery + gastrik. Lebih 10 kali la aku ulang alik g toilet. Yang menambah sakit hati aku nih aku tolak pintu toilet kuat-kuat pun laki kesayangan aku nih boleh terus terdodoi dengan dengkuran dia tuh!! Mak aiiiii geram!!!!!!! Sampai ke pagi aku tak bole tido. Tak tahan bile sendawa tu pedihnye sampai ke telinga. Kat jantung tuh sume perit!! Huwaaaaa stress bangat kalau preggy je mesti dapat sakit macam nih.

So pada sapa-sapa yang ada masalah heart burn @ gastrik macam aku nih masa mengandung selain ubat kat klinik yang doktor rekemen, korang boleh amik ubat nih namanya GAVISCON kat farmasi ada jual. Harga dalam rm20 je. Kat tv pun ada iklan dia kan... Dia memang sangat-sangat membantu sebab sakit tuh hilang dalam masa 5 minit and bole bertahan selama 5-6 jam. Macam aku malam memang seksa nak tido kalau baring pun rasa nak muntah so ubat nih sangat berkesan dan boleh diambil ketika mengandung dan menyusukan anak tanpa ragu-ragu.

P/s : pada sapa-sapa nak COD ephyra masih berjalan seperti biasa sehingga aku bersalin okey... Selepas aku bersalin dalam tempoh berpantang semua urusan adalah melalui pos laju. Melainkan customer sekitar bandar baru bangi yang boleh tolerate nak COD di Petronas Sek 15 pada waktu malam dalam pkol 9 keatas bole berbuat demikian (bergantung kepada tahap ke free an lakiku okey)

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...