Monday, March 10, 2014

Kerahan Tenaga

Aku kan tiap hari amik Zara and Zikri pastu bawak balik kuarters. Tiap hari memang masak la untuk lunch sebab kalo beli 1 hal tuh dah la mahal pastu tak sedap. Pastu rasa macam kesian plak la anak - anak aku tak makan air tangan aku. Ngeh ngeh ngeh.. Dok manjang beli kat kedai nanti beso tak ingat mummy dia masak apa yang sedap. Weeeee.... Dok ingat kedai itu ini je yang masak sedap tak best plak. Masak simple-simple je macam sup ke kari ke lemak cili api ke. Yang mudah-mudah yang dalam setengah jam dah bole makan.

Pastu budak-budak nih plak asal balik rumah kan kena mandi... Haih bukan main lah terjerit-jerit bergaduh masa mandi. Yang aku seriaunye depan rumah aku nih masa aku baru duduk ritu dia jatuh bilik air pastu dead! Ha aku conpom-compom la takut kan jadi benda yang sama kat anak-anak aku.. Disebabkan dah selalu sangat suara aku nih kedengaran 1 blok so aku suh Zara mandi dulu pastu Zikri plak aku kerahkan dia buat nih:





v



v




v




v

 

Ha padan muka... Aku suruh dia pilih bawang la..Tumbuk bawang la... Amik barang dalam peti ais la.. Pape je la keje yang boleh buat dia berhenti mengusik Zara dalam toilet dan menggurangkan pitching sore aku nih jadi lantang. Hahaha... Tapi 1 benda memang nak puji Zikri nih dia memang boleh diharap. Kalau balik kerje aku penat kan aku suruh dia angkat kain dia angkat. Kalau aku suh dia angkat barang dari dalam kete dia buat.. Memang niat aku nak train dia jadi laki jangan malas! Aku tak boleh terima kalau asal nama LELAKI so dia tak payah susah -susah angkat kain/masak/basuh pinggan! Sume tuh kononnye keje bini... Ha macam ada sorang pompuan nih cakap macam tuh kat aku! Perghhhh kalau si bini memang dok rumah goyang cipap je boleh la ko nak cakap macam tuh. Nih laki bini kije so mesti saling bantu membantu! Baru rumah tangga bahagia!
 

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...