Thursday, January 2, 2014

It's yellow belt oledy...

Well.. jadi mak nih memang penat nak nak lagi time membuyut nih. Banyak benda yang remeh pun boleh buat aku jadi stress. Kat opis memang dah tension tahap gaban. Balik rumah plak kerja rumah dari a-z sume aku buat sendiri. Nak harap orang tolong memang nan ado lah! So, pejam mata tarik nafas dalam-dalam... Lantak ko lah tak nak tolong aku takpe jadi pape kat aku seumur hidup aku salahkan ko.. Ha kan senang! Huhuhu...

Baru-baru nih dalam 20/12/2013 Zikri dah buat ujian nak grading naik yellow belt. Yuran nak naik gred ialah RM 60. Kalau tak lulus duit itu burn okey... Aku mula-mula tak yakin lah Zikri boleh join grading tuh since dia pun baru jer 2 bulan join kelas Taekwando tuh tapi pas bincang dengan master yang ajar Zikri tuh dia kata Zikri is at maximum level so dia yakin Zikri boleh pass the grading exam tuh. Dia mintak aku bagi peluang kat Zikri. So aku pun okey lah...

Alhamdulillah... LULUS! Yang bestnye masa announcement lulus tuh disaksikan oleh atuk, mama, pak ngah, pak su and adik dia Zara. Wow! Kire the whole family was there lah nak sorak untuk Zikri. Kebetulan masa tuh dah suruh adik pegi amik Zikri sebab aku kuar opis lambat. Pastu Adik aku datang bawak Pak Ngah dia. So masa aku otw balik rumah tuh aku amik mama, abah and Zara tuh yang berhimpun sume sorak utk Zikri. PHEW... Nasib lulus kalau tak lulus mau malu nak letak muka kat mana eh! Ehehehe sebabnya master tuh akan sebut nama ko kuat-kuat pastu cakap mana yang salah masa ko exam ritu pastu terus sebut LULUS / GAGAL!

Alhamdulillah ini kejayaan ke dua buat Zikri dalam tahun 2013 nih. First masa final exam ritu dapat No 1 dalam kelas dia. Walau pun dia suke melawan and merepek-repek kalau disuruh tapi cerdik okey lah kan...Huhuhu...Bak kata teacher Loga dia, Zikri nih pandai tapi sebab dia boy so dia banyak main and kurang fokus.. Owh btol lah tuh! Kalau time buat homework memang suare aku nih 1 taman boleh dengar. And aku akan pastikan dia siap homework tuh sebelum papa dia balik. Kalau tak.... HANCUR!


With atok yang kemain lagi tepuk tangan kuat-kuat... Kihkihkih...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...