Tuesday, December 31, 2013

Bila anak-anak takde??

Sekarang kan musim cuti sekolah. Mama datang sini jaga cucu kesayangan dia tuh. Asal hujung minggu je tak bagi aku amik Zara & Zikri sebab katanya bosan kalau budak berdua tuh tak der.. So takpe la aku relakan jer.. Hehehehe senang aku nak melepak-lepak kat rumah tanpa gangguan. Aku memang la syok tengok TV ke jalan-jalan ke tak da orang kacau cuma boring lah.. Aku hantar budak-budak tuh hari Sabtu pastu Isnin baru mama bagi aku amik. Adeh... Kalau boring nih dia akan jadi macam-macam dengan laki den... Kejap gado kejap baik..Huhuhuhu...

Macam minggu yang pertama masa weekend mama jaga tuh, pagi sabtu aku pegi opis pastu tengah hari balik rumah pegi kenduri kawan laki aku kat Seremban. Ha nasib baik budak-budak tak ikut, nak pegi Seremban dari Bangi sampai lebih 2 Jam! Jem gile!!! Siap kuar dari PLUS masuk highway Lekas! Phew.... Memang lah Lekas tapi TOL nye jer lebih dari RM 10. Adeh.. Masa kat kenduri siap ada lah yang tanya aku nih mengandung anak sulung kew?? Yang laki plak jawab haah! Amboi...! Tak sedor diri btol!

Pas balik dari kenduri siap pegi jalan-jalan pasar malam plak. Kononnye nak cari skirt sekali tak de yang berkenan. Beli durian bawak balik makan memang sedap sekali tak lama pastu aku rasa macam loya and sakit perut. Dijangka durian tuh mesti durian peram sebab isi dia memang cantik tak pecah langsung. Laki aku pun terus sakit tekak.

Malam tuh sebabkan boring kan anak-anak tak de laki aku cakap Jom lah jalan-jalan pegi beli barang dapur. Aku??? Haih kaki aku nih dah la sakit nak sambung jalan lagik? Takpe LAYAN!!! Pegi Econsave pastu menyambung plak pegi uptown. Hoih tercabut kaki aku ni ha.. Dah lah jalan pun seret-seret kaki.. Cuma yang best bile jalan berdua rasa macam zaman dolu dolu plak jalan pegang-pegang tangan! Mihmihmih... Jangan muntah erk! Hahahahaha Dah penat tuh ada plak orang rela hati belanja nih

v


v


v


v


v


v


v

 

Ada sekali hari tuh aku g uptown nak urut kaki, tukang urut tuh kata tak boleh urut kaki masa mengandung. Tapi yang nih dia kata boleh untuk legakan urat. Tapi bukan dalam keadaan yang kuat lah.. Pun bukan urut geli-geli lah. Disebabkan dia urut pun okey so laki aku suh urut sejam terus. Kira murah la sejam caj dia RM40. Urut sampai kat atas lutut. Siyes BEST!

Dah tuh esok nye tuh pagi-pagi lagi dah kuar pegi Nilai 3. Sebabnye nak beli apa tau????


v




v



v



v



v



 Ha???? Boleh anak-anak tak da dia berani beli Heli Control. Siap petang ahad tuh pegi taman kat Putrajaya nak menerbangkan heli dia tuh.... Cuma yang tak best heli nih kejap kebenor boleh terbangnye.. Rasenye dalam 6 minit macam tuh. Pastu terus tak boleh bangun-bangun dah! Nak caj bateri plak amik masa dekat 2 jam.. Fuh! Macam tak berbaloi jew kan... Sekalik anak laki dia balik rumah nampak heli tuh dok lah merenggek-renggek nak jugak... Huhuhuhu memang tak dapat la yer nak...


Last sekali Sabtu lepas 28/12/2013 again...budak-budak tuh berjalan dengan mama and abah, so pagi tuh kami berdua laki bini keje sampai petang. Balik rumah dalam 6.45 tuh dia kata nak belanja makan family dia kat Tasik Idaman. Owh.. Tapi aku cakap la aku dah beli tiket midnight sebab by next week dia dah bz so memang jarang jumpa.. Laki den macam tengok muka aku then okey.. Pegi makan pastu 9.30 kite g tgk wayang... Huhuhu Okey.. kalau dia kata tak nak takpela burn jew lah RM27 aku tuh. Malas nak gado-gado kang aku yang migrain! Tengok citer 47 Ronin. BEST!!!! Pergh lama gile kot rasanya pas kawin tak tengok wayang berdua. Kalau pegi pun sebelum nih aku pegi bertiga @ berempat dengan adik aku and anak-anak. Nasib baik dia pun enjoy...

So, conclusionnye kadang-kadang dalam hidup berumahtangga nih ko memang kena ada timing nak spend BERDUA SAHAJA tanpa anak-anak baru feeling-feeling zaman dulu-dulu macam sebelum kawin..Jalan pegang-pegang tangan, makan suap-suap, tengok wayang berdua. hahahaha pastu kuar anak baru! ahahahaha



No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...