Wednesday, December 4, 2013

Citer Hujung Minggu Lepas


Minggu lepas dalam hari Rabu pas balik kije aku tengok Zara melepek jer duduk kat sofa bile sampai rumah. Sekali check demam rupanya. Masa tuh tak da sape pun kat rumah yang kena demam so suspect mesti dapat dari sekolah. Panas giler badan dia masa tuh. Zara memang jarang demam tapi kalau demam dia akan merenggek jew. Mungkin sebab manja terlebih and tak selesa badan. Malam tuh plak ada janji dengan customer nak COD Ephyra kat Petronas Sek.15, so kena tepati janji dulu baru terus pegi klinik.

Pegi Klinik Aisha kat Sec.7 Bangi. First time pegi situ sebab dah terlajak jalan. So far doktornya ok and sangat detail. Dia check satu persatu. Suhu badan Zara masa tuh 38.2c so memang demam la. Masukkan ubat bontot 2 biji and kena amik nab sebab macam ada sikit jangkitan kuman kat paru-paru. Total cost malam tuh RM 95. Huhuhu lap peluh papa nak kena bayar. Tapi apa ada hal kan esok lusa papa claim balik kat company. Pas makan ubat dalam 2 hari tuh fully recover.

 
Ha tengok muka budak demam.. Kesian kan??? Siap muntah melambak-lambak lagi tuh... adeh letih mummy ko nak lap. Aku tengok yang dia muntahkan tuh sosej. Ni mesti makan kat taska sebab aku memang jarang nak beli sosej pas aku baca kanak-kanak yang selalu amik sosej boleh kena 10x risiko sakit kanser darah. Adoi! Tatutnye!!!


Kebetulan minggu lepas laki aku pegi Langkawi ada meeting kat sana. Dia request nak gambar anak-anak. So snap sorang satu gambar anak-anak. Gambar mak nye tak nak plak. huhuhuhuhu.... Nih masa nih dah petang Sabtu nak kuar pegi potong rambut. Tengok muka Zikri pun dah macam gurgurl and Zara plak dok ngadu kata cikgu tarik rambut dia jer. Adeh! Jom lah pegi potong rambut. Kedai pilihan di Jalan Reko iaitu HAIRSTAGE. Selalu aku basuh rambut kat sini sebab service best and friendly plus tak mahal sangat compare dengan HAIRVEN Alamanda. 

Alolo boboy mummy yang comel tapi kuat merajuk.

 Ha suke lah tuh.. Orang dok belai-belai rambut dia



 Siap basuh sekali sebab pastu terus nak pegi rumah SIL aku. Ada majlis kesyukuran. So tak payah balik rumah mandi-mandi dah terus pegi. Kang kalau aku balik rumah dah malas nak keluar balik.

Tada!!!! Gambar selepas potong rambut. Time nih jangan ada sape-sape lah nak pegang rambut Zara. Dia punya mengamuk macam lah kalau orang pegang tuh nanti rambut dia tercabut. Hahahaha.. Tapi Zikri adeh!!! Dok urut dada jer aku nih sebab terlampau 'BAIK' pas potong rambut! Dia memang akan bertukar tau setiap kali potong rambut. Sebab tuh aku jarang-jarang nak hantar dia potong rambut. Siap lah dia melompat kesana kemari dah macam haper! Malam tuh dia tido pkol 3.30 pagi! BOleh??? Aku dah tido dia boleh tengok TV sorang-sorang.

Total cost petang tuh potong rambut untuk 4 orang:

1. Zara : Potong & Cuci - RM 25
2. Mummy : Potong & Cuci - RM 35
3. Zikri : Potong - RM 15
4. Paksu : Potong - RM 12
TOTAL : RM 87

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...