Thursday, December 5, 2013

Pameran Monsters & Dinosaurs Putrajaya

Baru-baru nih bawak lah anak-anak pegi pameran dinosaur  kat Presint 5, Pusat Maritim, Putrajaya. Sebabnya banyak betul kain rentang pasal dinosaur nih kat sekitar jalan aku nak pegi and balik kerja. Makanya setiap kali lalu setiap kali tuh lah Zikri sibuk nak tengok... Okies memandangkan hari tuh kami laki bini tak kerja sebab hari sabtu, jom lah anak-anak kite pergi berjimba-jimba.

Bayaran masuk 
Dewasa : RM10
Kanak-kanak : RM 5
Tapi aku bayar RM 20 jew utk 2 orang dewasa sebab anak-anak aku bawah 6 tahun.


Masuk-masuk jer kat dalam tuh akan disambut dengan binatang nih. Hahahaha apa lagi si Zara mula lah aksi lakonan dia menangis meraung-raung nak balik. Dan langsung terus tak nak jalan sendiri dan kena berdukung.
Tengok si Zara menangis nak balik.. Dia siap terkencing sebab masa nak bergambar tuh dinosaur tuh bergerak. Zara kan penakut ala-ala manja gitew so memang tak sesuai lah dibawak ketempat begini. Dah mengerjakan Papanya nak kena dukung sampai naik lengguh tangan orang tua tuh.

 Zikri pun tak kurang gak penakutnya. Dia dok pegang je tangan Papa. Siap lah tangan pegang konek jew. Aku ingatkan dia nak kencing. Bila tanya tak nak plak.

 Tengok Zara langsung tak nak tangkap gambar sebab takut giler dengan bunyi binatang-binatang tuh.


 Kat situ ada sikit lah pameran rama-rama. Sebab budak nih suka rama-rama so dia berani nak turun and tangkap gambar. Tapi muka gituw lah... haih haih haih


 Nangis lagi.. Papa pun dah letih meh lah duduk dulu. Dun worry kat dalam tuh tak lah besar sangat tapi ada banyak gak tempat nak duduk-duduk. Khas untuk orang pemalas macam aku nih. Jalan sikit duduk lebih. hihihih


 Ha masa nih lah kepala dinosaurs tuh bergerak-gerak. Leher dia kan panjang so sikit lagi nak terlibas muka Zara. Haih terkencing-kencing anak dara den dek terkejut. Huhuhu... Aku rasa suara kami laki bini jer yang kuat gile gelak. Kelakar pun ada nak marah pun ada... Yerla masa tak dibawak datang sini sibuk kebenor diaorang nak datang. Bile dah sampai masing-masing takut. 

Last sebelum balik tuh aku cabar lah Zikri kalau dia berani nak pegang tandung dinosaur nih dan aku tangkap gambar dia, aku nak belikan dia kereta control. Hewww aku memang dah tahu dia memang tak akan berani punye sebab tuh boleh siap-siap janji nak belikan hadiah. Sekali dia cakap, ' abang pegang ekor dia jer lah'! hahahahaha banyak cantik muka awok... Suh pegang mulut nak pegang ekor. Katanya takut kena gigit. hahahahah Adeh! Pitam mak!

Masa kat luar tuh ada 1 lori tau boleh tengok 6D ke haper movie untuk 5-6 minit. Bayaran RM 15 1 kepala. Macam kat USS tuh la... masuk lah kejap demi menggembirakan hati anak-anak... Siyes BEST! tapi mahal lah sebab cuma 6 minit jew kan dah kena RM30. Tapi tak pela hati gembira...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...