Friday, December 6, 2013

@ 20 weeks


Isnin lepas g check up kat Poliklinik Dr. Azhar. Aku check sini jew selain kat Az-Zahrah sebab dekat dengan rumah + doktor baik + dah ada rekod. Patutnya 25.11 ritu ada follow up kat Hospital Putrajaya tapi aku dah mengingkarinya. Hahahaha... Nak pegi klinik kesihatan Presint 9 plak macam malas sebab ramai orang. Aku kan busy mana sempat nak pegi tempat ramai-ramai orang. Kihkihkih.. Tapi laki aku tak suka aku pegi private bukan sebab kena bayar tapi dia kata kalau buat kat klinik gomen lebih detail. Ermmmm nanti lah aku pikirkan sebab yang nak beraturnya AKU. Yang nak kena tunggu lama-lama pun AKU. Yang nak kena pusing-pusing cari parking pun AKU.. SO??? HURM.... SO aku malas! Ngeh ngeh ngeh..

 
Dokor Rafidah ( doktor kat klinik nih) suh aku pegi buat detail scan + 4D scan kat Az-zahrah atau mana-mana klinik selain tempat dia sebab tempat dia tak de.. Alasannya sebab hari tuh aku kan bleeding teruk so just to make sure everything okey jew.. Memang dah plan nak buat tapi next month bulan January sebab bulan nih aku sibuk skit. Lagipun nak buat 4D scan asalkan tak lebih 30w okey jew.. Dan bila aku tengok balik print scan tuh baru aku perasan yang aku rupanya dah 20 minggu.. Heh! Kejapnye la.... 

Ske masa scan tuh dah nampak jantinanya dengan jelas. Yes... My baby Z is a boy! Seperti yang aku harap-harapkan. Alhamdulillah... Dah 3 kali scan pun memang nampak jelas BOY. Kali nih scan doktor Rafidah berjaya print kat bird dia. Paling excited of course Zikri la... Dia kata adik dia Zikri ke-2. Huhuhuhu...Mula-mula EDD ialah sekitar awal April sekarang doktor suruh berhati-hati sekitar Mac sebab pengalaman masa Zikri aku awal 20 hari, so benda tuh ada kemungkinan nak terjadi lagi.. Hew... Baik doktor saya menurut perintah...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...