Tuesday, November 26, 2013

Cepatnya masa berlalu...

Pagi nih tengok kat calender dah nak masuk 5 bulan la rupanya aku preggy. Aku ingatkan baru nak masuk 4 bulan. Ngeh ngeh ngeh! Anak no 3 so perasaan excited pun tak berapa nak ada.. Bukan maksudnya not welcoming this baby cuma yerla sebab dah no 3 so feeling-feeling excited tuh pun kurang la. Owh lagi 2 bulan boleh la start membeli belah. Huhuhu... Bak kata laki aku, kalau aku mengandung 10 kali pun memang tiap anak aku akan beli baju baru. Tapi memang betol lah. Baju Zara Zikri memang banyak lagi dalam almari cuma aku tak rasa nak bagi baby nih pakai baju recycle. Beli je lah yang baru..

Owh baru-baru nih aku g tengok calander cina. Ala nih bukan betul-betul percaya tapi suke-suke jew..

v

v
Based pada calendar nih Zikri lahir masa bulan April aku umur 25 patutnya pompuan tapi kuar lelaki. Masa Zara plak aku umur 27 lahir pada Mei dapat Pompuan... Yang kali nih umur 31, bulan April so baby girl. ME?  Aku pape jer lah janji baby sihat sudah ler... Lagipun apa nak dikira aku dah ada sepasang dah anak.. Huhuhu Dan lagi ini adalah kali terakhir aku nak mengandung. Inshaallah... Tak mo dah. Nak tutup kilang! Yerla tahun depan aku dah 31, laki aku dah 39. Pergh dah tua la.. Tak mo tak mo.... So tadi masa blogwalking tadi jumpa a few blogger yang pakai implanon. Erm aku memang dah survey dan implanon adalah salah satu pilihan aku. Ada tak yang tahu implanon tuh haper??

 Nih implanon yang belum dipasang.

 Pasang kat bawah lengan mana-mana tangan ko ske.
Pilihlah tangan mana yang ko kurang nak guna.

Ha... Dah siap pasang dari luar kulit tuh dah boleh nampak dah bendaalah tuh.Besornya macam batang mancis jer. Kalau nak pasang, boleh pegi ke LPPKN (murah) atau klinik private. Range harga dari RM300 - RM900. Kalau kat LPPKN nih cuma dalam RM300 ++ . Area Putrajaya LPPKN ada di Presint 4. Memang mahal compare dengan makan pil @ cucuk depo. Tapi aku dah penah try makan pil, IUCD dan Depo lebih kurang jer benornye kos nak pasang implanon nih. Lagipun aku tak nak ada istilah termengandung @ teraccident. Biar kite ready and happy jew masa preggy baru lah kite ENJOY!

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...