Friday, November 8, 2013

TASKA

Lama tak update blog.. Sejak balik dari Sabah bulan lepas eh aku tak update..Busy la kenkonon..Huhuhu Banyak nak share gambar g Sabah dengan Uolls semua cuma masa tak berapa nak ada. Huhuhuhu... This week ada kelas plak. Dah lah last kelas aku skip tak pegi sebab tak ada sapa nak jaga Zara Zikri.

Owh pagi nih pegi hantar Zara ke taska ada sedikit pembaharuan yang dah dibuat. Aku rasa nih rentetan kes penderaan budak kat taska yang tengah hot sekarang nih. Well, honestly hati aku dah tak ada kat taska nih. Dan ditambah lagi dengan keadaan Zara yang SETIAP HARI datang taska akan menangis sampai aku pun naik stress. Mungkin bulan nih last aku hantar dia kat sini. Bulan 12 aku nak suh mama jaga dia. Sebabnye bulan 1 dia akan join Zikri kat Smart Reader. Pembaharuan yang dibuat pagi tadi ialah Parents kena sign 1 borang. letak nama anak and listkan anak ko ada luka kat mana. Yang macam lahanatnye cikgu dia tanya napa dengan mata Zara. Tanya macam nak gaduh... Hurm so disebabkan ko pun kurang ajar kan aku pun cakap la ' pasni kalau masa balik saya amik anak ada luka ke haper boleh lah salahkan cikgu ya. Jangan plak jawab tak tahu'. Ha kan terus diam..

Aku bukan tak boleh give and take bab taska nih. Aku tau lah kat taska memang ramai budak ko kena handle tapi please la kerja dengan sepenuh hati sebabnya gaji bulan-bulan ko tuh aku yang bayar! Para parents nih yang bayar reti tak??? Nih senang-senang nak marah-marah anak-anak orang plak. Aku pun dah penat la tiap hari nak cakap kat laki aku pasal Zara nangis tak nak pegi sekolah. Boring tau! Bila cakap dia pun buat macam dengar tak dengar... haih... Aku suh jer dia amik bibik tahun depan. Malas aku nak pening hantar anak g taska. Setahun yang pertama tuh memang aku nak bibik.. So sekarang tengah survey macam mana cara nak amik bibik...

No comments:

Post a Comment

Resepi Lempeng Lembut Gebu

Menu sarapan pagi hari ini ialah lempeng gebu cicah sardin. Buka periuk nasi ada lagi baki nasi semalam. Terus laju kopek bawang, cili api s...