Monday, November 11, 2013

Trip ke Sabah Part 1

Pada 26/10/2013 - 29/10/2013 selamat lah kami sekeluarga pegi jalan-jalan ke Sabah. Aku yang plan trip nih.Laki aku pun tak tau yang aku dah booking ticket g Sabah. Cuma aku mintak dia amik cuti on that date la. Sekali ada 1 malam tuh kawan dia datang rumah, bini dia boleh tanya bile nak g Sabahnye. Sebabnye ada upkan status dalam FB pasal hotel mana yang best kat Sabah. Choiiiiii terus kantoi.. Pas je dia balik jadilah bahan ketawa laki aku.. Ske lah tuh! Surprise yang tak menjadi..

Naik Air Asia jer. Kalau tahun lepas aku g langkawi and tertinggal flight masa nak balik tuh memang aku dah menyumpah tak nak lagi naik Air Asia tapi disebabkan tiket pun aku beli last minit so jangan lah perasan nak naik MAS @ MALINDO hokey... Flight masa dari KL ialah pukul 12.00. Tapi sebabkan seriau dengan pengalaman lepas, pkol 6 aku dah bangun! hahahaha siyot tol tak boleh tidur malam tuh sebab takut tertinggal lagi. Pastu pkol 8 aku dah siapkan putera puteri aku sume.. Dalam 8.30 tuh adik aku dah datang nak hantar g LCCT. OTW nak g airport tuh boleh plak laki aku kata jom makan dulu.. Haihhhhhh debor jantung aku nih.. Makan laju-laju terus pegi tak mooo lagi singgah mana-mana!. Lebih kurang pkol 10 macam tuh sampai lah kat airport. Print boarding pass sume and letak luggage baru hati tenang...

Masa pegi tuh aku dok dengan budak nih... Adeh depan aku plak 1 family bawak baby and anak lebih kurang baya Zara. Punyela dia meraung menangis-nangis macam kapal tuh nak terhempas! hahahahaha siyes arghhh mengganggu btol! Menangis nak turun kapal nak naik kereta. Korang bayangkan sampai masa flight tuh tengah nak naik bapak dia siap bukak seat belt and bangun nak comfortkan dia.. Haih... Bising-bising! Nasib la Zara tak join the group nak buat tangisan dalam kapal terbang plak kan..

Masa dah kat atas macam nih baru lah itu budak diam.. Pergh tensi mak!

Perjalanan dari KL - KK lebih kurang 2 jam 30 minit. Jadi lebih baik order makan sebelum perut korang mendidih bau makanan orang sebelah-sebelah. Huhuhuhu... Beli dalam perjalanan pun boleh tapi mahal skit la dari beli online. Lagi pun aku memang dah tau mulut anak-anak aku macam mana jadi bersiap sedia la. Masa pegi aku amik Nasi Beriani/Nasi lemak/ Spagetti and Pancake.

Ha tengok dia makan sampai habis wooo. Bagi aku lah kan makanan dalam flight nih okey lah. Sedap la jugak.. Memang berbaloi lah kalau sebekas spageti tuh dalam RM 12 kot.

Pastu dia tido sampai lah landing.. Disebabkan masa nak landing kena pakai belt terpaksa la mummy kejut ini budak. Vavavavava melalak meraung plak dia.. Sekali aku stress ha aku cubitkan pehanya terus dia diam.Hahahaha...

Kat sini pkol 6 dah gelap gelita.. Maghrib pun awal, so dalam pkol 7 dah kuar hotel nak g dinner. KK memang sangat terkenal dengan seafood dia lah... Best and murah! Aku g makan seafood nih dekat Jalan Tun Fuad Stephens. Sebabnya banyak review dalam blog best makan kat sini. Memang best la sebab dia tepi pantai and ada banyak kedai yang jual seafood. Ko boleh pilih kedai mana yang korang rasa menarik.

Makan macam nih baru RM 80 kot. Berbaloi-baloi! Nih ada lagi menu yang tak sampai. Tapi memang puas la... Makan kenyang-kenyang balik hotel zzzzzzzzzz.hahahaaha

Nih kedai yang aku makan malam tuh...

p/s: nak beli EPHYRA dengan harga promo??